Buitenkant: ‘Heb je dropjes in je oren?’

Eerstejaars pabo-student Roelof Alkemade (22) vertelt over zijn uiterlijk.

11-heb-je-dropjes-in-je-oren-win-1-08-september-2016Wat zit er in je oren?
“Dit zijn plugs! Mensen maken er vaak opmerkingen over: een oudere vrouw vroeg een keer heel serieus of ik een gehoorapparaat droeg. En toen ik onderwijsassistent was, dachten kinderen dat ik dropjes in mijn oren had! Iemand anders, die gelezen had dat de Inca’s enorme tunnels in hun oren hadden, was er heilig van overtuigd dat ik een reïncarnatie van een Inca was.”

Wat is dat voor tattoo op je been?
“De Hulk, een van mijn Marvel-helden! Mijn vaste tatoeëerder zocht iemand om portretten te oefenen, voor zijn portfolio. Dat vond ik wel prima. Omdat ik de Marvel-films tof vind, heb ik nu tattoos van de Hulk en Iron Man. En ik wil de hamer van Thor en het schild van Captain America er nog bij!”

Hou je van aparte kapsels?
“Ja, mijn haar komt tot over mijn schouders, maar de onderkant is kortgeschoren. Laatst had ik het ingevlochten. Of dat niet vrouwelijk is? Vind ik niet, in buitenlandse culturen dragen mannen hun haar ook ingevlochten. En het beeld dat kort haar mannelijk is, klopt niet: gladiatoren hadden immers ook lang haar, net als de goden!”

JANINE STERENBORG