Techniekstudies naar bedrijfspand Hanzeplein

08 september 2016 – Windesheim heeft er een nieuwe onderwijsruimte bij, in Hanz aan het Hanzeplein.

De techniekstudies hbo-ict, bouwkunde en industrieel product ontwerpen (ipo) huren samen vierhonderd vierkante meter op de derde verdieping van gebouw Hanz. Dat ligt in de wijk Hanzeland op een steenworp afstand van de campus, aan de andere kant van de IJsselallee.

“De techniekstudies groeien, dus we hadden dringend behoefte aan meer ruimte”, vertelt Jolling Lodema, manager van de bouw & infra opleidingen. “Vooral de kruisbestuiving in dit creatieve pand vinden we leuk. Tussen de opleidingen onderling, maar ook met de andere bedrijven die in Hanz gevestigd zijn.”

De Windesheim-etage heeft de naam ‘Uitvinderz bij Hanz’ gekregen. De ruimte bevat onder meer een studielandschap, twee leslokalen, twee praktijkateliers en een grote vergaderruimte. Van hbo-ict zullen diverse studentenbedrijfjes in Hanz aan de slag gaan. Ipo-studenten volgen er de minor product & innovation management en eerstejaars bouwkunde krijgen er een vak waarbij ze een huis in kaart brengen.

De verhuurder is een commerciële ontwikkelaar, City Developer-s, die het pand onder de naam Hanz uitbaat. Zij bieden relatief voordelig ruimte aan, onder voorwaarde dat de huurders af en toe gebruik kunnen maken van elkaars lokalen om onderlinge uitwisseling te bevorderen. (EM)