Windesheim weer beter in Keuzegids

De Keuzegids 2017 geeft Windesheim opnieuw een tweede plaats onder de grote hogescholen.

Het ‘rapportcijfer’ dat Windesheim dit jaar van de Keuzegids krijgt, 65,5 punten, is zelfs wat beter dan vorig jaar (65,0). In de ranking (voltijdsstudies) van de elf grote hogescholen staat Avans (67,5) opnieuw op de eerste plaats. Op Windesheim ligt het aantal geslaagden minder hoog en zijn de zorgopleidingen wat zwakker, aldus de Keuzegids-redactie.

Windesheim heeft dit jaar zes ‘topstudies’ (opleidingen die 75 punten of meer scoren). De beste beoordeling gaat, net als vorig jaar, naar Ruimtelijke Ontwikkeling van Windesheim Flevoland, hoewel de studie met 84 punten iets lager scoort dan vorig jaar (88).

Hbo-ict van Windesheim Flevoland zat vorig jaar niet bij de topstudies, de waardering voor deze studie steeg van 74 naar 80 punten. Dat geldt ook voor de Calo (Leraar 1e graad lichamelijke opvoeding), die eveneens van 74 naar 80 steeg.

Topopleiding Global Project and Change Management deed het wat beter (van 78 naar 80). Maar topper Elektrotechniek daalde juist, van 82 naar 76 punten. Topstudie Civiele Techniek heeft dezelfde score als vorig jaar (76).

Opmerkelijk is het hogere rapportcijfer van Windesheims zorgenkind Journalistiek, die opleiding lijkt na jaren van lage beoordelingen eindelijk uit het dal. Vorig jaar kreeg ze nog 48 punten, nu scoort ze een krappe voldoende (56).

Windesheim heeft dit jaar vijf opleidingen die lager dan 55 punten scoren. Dat zijn International Business and Languages, Leraar 2e graad Geschiedenis, Leraar 2e graad Nederlands, Verpleegkunde Almere, de hekkensluiter is dit jaar Leraar 2e graad Engels (42).

Speciaal ingehuurde ‘Polaroid-meisjes’ deelden vanmiddag gratis Polaroid snapshots uit (zie foto) aan studenten en medewerkers, om te vieren dat de hogeschool de tweede en derde plaats bemachtigde in de Keuzegids- en Elsevier-onderzoeken. (EM)

Er zijn 1 reacties op «Windesheim weer beter in Keuzegids»

1. Sebas schreef:

Goed om te lezen dat civiele techniek ook in het onderwijs populair is gezien het aantal vacatures civiele techniek die de laatste tijd vrijkomen.