‘De groeten aan de mensen van Jersey Shore’

Christina Rahmati en Rima Minasian (beiden van de lerarenopleiding geschiedenis) studeren het komende semester in het buitenland. Christina in de VS, Rima in Rusland. Ze schrijven elkaar brieven over hun belevenissen.

10-‘De groeten aan de mensen van Jersey Shore’-win 09-19 januari 2017Dekbed en kussen mee? Wat?! In een koffertje waar maar 23 kilo in mag? Hoe dan? De problematiek die komt kijken bij het pakken van een koffer is iets waar ik wel vaker mee te maken heb gehad. Je kent het wel: je gaat een week of twee op vakantie en kunt gemakkelijk een koffer vol krijgen tot 20 kilo. Een setje voor bij het ontbijt, een setje voor bij het zwembad en eentje voor in de avond en de bijbehorende schoenen natuurlijk… afijn, dit is anders.

Hoe moet ik in vredesnaam een half jaar kleding inclusief schoenen, dekbed, dekbedovertrek, kussen, et cetera meenemen? Want moet ik snowboots meenemen voor als het flink gaat sneeuwen, of toch die zomerschoenen voor als ik naar Florida ga in mei. En nee, beide lukt niet vanwege ruimtegebrek. Gelukkig heb ik vier vacuümzakken gekocht die mij hopelijk gaan helpen met het meenemen van allerlei spullen.

Maar naast alle inpakstress, vaccinaties die last-minute nog geregeld moeten worden, schoolstress en het nemen van afscheid van mensen, heb ik natuurlijk ontzettend veel zin om naar de Verenigde Staten te gaan. Het studeren op een universiteit en het wonen op een campus lijkt me erg gaaf, hoewel het enige beeld dat ik daarvan heb uit films komt.

Ik ga tot en met mei studeren in New Jersey (ja, ik zal de groeten doen aan de mensen van Jersey Shore) en zal de periode afsluiten in Florida, waar ik  onder andere Miami en Key West ga bezoeken. Ik weet zeker dat ik er een toffe tijd zal beleven en er veel zal leren. En wat betreft ‘the American Dream’… wie weet zien jullie mij wel terug in één van de films van Steven Spielberg.

Maar Rima, vertel! Hoe ga jij dat doen met het inpakken van je koffer? Ben je al Moskou-ready? Al voorbereid voor de wodka?

Nazdarovja en tot snel!

Kus, Christina