Eten met Maruschka: Gezonde bloemkoolpizza

Communicatiestudent en healthfreak Maruschka Rabel post voor ons de komende weken gezonde, lekkere recepten die je in een handomdraai kan maken. Naast de recepten op onze site kan je haar volgen via Instagram of de website #fitmetmarus. Deze week maakt ze een gezonde pizza!

maruschka-foto
Say what? Ja echt! Een pizza kan ook gezond bereid worden zonder alle verzadigde vetten en met een lager percentage aan koolhydraten. Je bent er wel iets meer tijd aan kwijt, dus ik raad je aan dit in het weekend te proberen J ik ben inmiddels fan en verkies deze pizza boven de kant en klare variant!

Wat heb je nodig?
Voor de bodem
– 1 ei
– 150 gram Hüttenkäse
– een grote bloemkool
– oregano

Voor de topping
– handje tomaten
– blikje tomatensaus
– paprika
– parmaham
– parmezaan vlokken
– rucola
– mozzarella

Hoe maak je het?
Verwarm de oven voor op 180 graden. Snijd de bloemkool in kleine roosjes en kook deze gaar. Laat de gekookte bloemkool even uitlekken en schep het in een keukenmachine. Mix tot de bloemkool helemaal vermalen is. Vervolgens schep je de bloemkoolkruimels in een theedoek en wring je het goed uit, want het vocht met er zo veel mogelijk uit. Meng de pulp met het ei, de Hüttenkäse, oregano en wat zout in een kom.

Neem een bakplaat en bekleed deze met bakpapier. Verdeel het mengsel op de bakplaat en maak er een dunne bodem van, dit kun je doen met een lepel. Bak de bodem 15 minuten en draai het daarna om. Ik gebruik hierbij een nieuw stuk bakpapier. Na 10 minuten haal je de bakplaat uit de oven en bedek je de bodem met alles wat jij lekker vindt op je pizza. Hierboven heb ik de ingrediënten benoemd die ik zelf heb verwerkt de laatste keer. Plaats hierna de bakplaat voor plusminus 10 minuten in de oven. Voila! Uw eigen gemaakte pizza!

Enjoy & eet smakelijk!
XOXO Maruschka