‘We maken er een echte show van’

Jorrin Hulst, eerstejaars journalistiek, was dit weekend druk aan het werk met een zogeheten DJ Drive-in Show. Hij is namelijk dj met een eigen bedrijf: JH Production.

Een Drive-in Show? Wat is dat dan?
Dat houdt in dat ik op een feestlocatie kom en alles meeneem voor een perfect feest; apparatuur, een dj-booth, geluidsset, lampen, etcetera. Dit weekend stond ik op een 50e verjaardag, maar eerder deze week stond ik op mijn oude middelbare school voor een ‘Techniekfestival’ met 400 leerlingen uit groep 7. Hier gaf ik workshops als ‘green-screen fotografie’ en ‘ringtones maken’. Ik doe dus veel meer dan alleen maar dj’en.

Werk je vooral alleen of heb je ook collega’s?
JH Production is écht mijn eigen onderneming, maar ik werk veel samen met anderen. Zo doe ik soms opdrachten met andere bedrijven, en voor grote opdrachten huur ik af en toe wel mensen in. De laatste tijd draai ik steeds vaker met een goede vriendin van me, en dat bevalt erg goed. We krijgen ook veel goede feedback omdat we er een echte show van maken en onze muziekstijl aanpassen op wat het publiek wil. Wanneer we het publiek goed weten te lezen en inspelen op hun behoeften, is het voor ons een goed feestje.

Hoe is het om van je hobby je werk te maken?
Geweldig! Ik heb uiteindelijk de droom om in de radiowereld te werken, maar voor nu is het heel leuk om bezig te zijn met mijn eigen onderneming. Het zou natuurlijk geweldig zijn om het allebei te kunnen doen, dus dat is ook mijn doel!

Joppe Varkevisser