Film: ‘Beauty and the Beast’

Journalistiekstudente en filmfreak Michelle van der Molen steekt haar mening niet onder (bioscoop)stoel of bank. Deze week bekeek ze: ‘Beauty and the Beast’13-Film ‘Beauty and the Beast’-win 14-06 april 2017

A dream come true voor alle Disneylovers: de klassieker Beauty and the Beast is verfilmd tot een heus musicalspektakel. Kunnen we eindelijk zien hoe Emma Watson het doet als Belle!

Moet je hiervoor groot Disneyfan zijn?
Ik kan mij bijna niet voorstellen dat je als kind nog niet daar de dansende kopjes en kandelaars hebt gekeken. Maar nee, je hoeft geen Disneyfan te zijn om te genieten van de muziek en, als je naar de 3D Dolby Atmos uitvoering gaat, de levensechte beleving die je krijgt voorgeschoteld.

Is het niet saai om het verhaal al te kennen?
Het verhaal is inderdaad bekend, maar er is een aantal nieuwe details aan de film toegevoegd. Josh Gad, die Le Fou, de handlanger van de ijdele Gaston speelt, is hier bijvoorbeeld gay. Eindelijk, Disney! Waarom het niet saai is? Nu je ouder bent snap je éindelijk de inside jokes die als kind aan je voorbij gaan.

What about the music?
Natuurlijk wordt er veel gezongen. Weet je van tevoren dat je je hier aan gaat ergeren, dan kun je deze film misschien beter overslaan. Maar zelf belandde ik op het punt dat ik vrolijk ging meeblèren. En Emma Watson? Ik heb haar niet één keer aangezien voor Hermelien uit Harry Potter.