Stemming: ‘Beste vakantiebestemming is zon-zee-zuipen!’

De dagen worden langer, de kleren korter en de mensen vrolijker: de zomervakantie komt steeds dichterbij! Welke vakantie vinden Windesheimstudenten het leukst: zon-zee-zuipen of iets anders?

Almer Bootsma (20)03-Stemming(01)-win 17-01 juni 2017
derdejaars journalistiek
Ik ga twee keer op vakantie: naar Zweden met mijn familie en op ‘zon-zuipen-zee-vakantie’ met vrienden. Dat laatste is altijd een beleving, maar na een weekje ben ik dat wel zat. Mijn favoriete vakantiebestemming is Scandinavië. Het lijkt me geweldig om een keer in een busje te toeren met vrienden.

03-Stemming(02)-win 17-01 juni 2017Lotte Bron (21)
eerstejaars pedagogiek
Een feestvakantie lijkt me helemaal niks. Dat sfeertje, die druk… Nee. Veel liever zoek ik de rust op. Dit jaar ga ik bijvoorbeeld tien dagen surfen in Zuid-Frankrijk. Dat vind ik ideaal. Mijn ultieme droom is om ooit nog te gaan backpacken door Nieuw-Zeeland. Misschien doe ik dat na mijn studie!

Koen ten Brinke (21)03-Stemming(03)-win 17-01 juni 2017
eerstejaars verpleegkunde
Een paar jaar geleden was ik in Sunny Beach. Dat was echt zon, zee en zuipen. Wat dat betreft is muziekfestival Sziget in Budapest veel leuker. Daar ben ik vorig jaar geweest en deze zomer gaan we weer. De combinatie van zon, goede muziek en de geweldige sfeer maakt dat echt legendarisch.

03-Stemming(04)-win 17-01 juni 2017Nienke Pingen (19)
tweedejaars pabo
Deze vakantie ga ik met mijn vriend naar Kreta. Dat vind ik eigenlijk wel ideaal: veel zon, zee en even niet aan school denken. Dat laatste vind ik vooral belangrijk. Ik ben nog nooit op feestvakantie geweest en ik heb daar ook niet echt behoefte aan. Ik zou nog wel heel graag een keer naar Curaçao willen!

Michel Makkinje (25)03-Stemming(05)-win 17-01 juni 2017
vierdejaars commerciële economie
Een feestvakantie moet je eigenlijk wel een keer meemaken, vind ik. Ik heb dat nog nooit gedaan, maar ik zou zeker meegaan als mijn vrienden ook willen. Mijn ideale vakantie is een citytrip naar een grote Europese stad. Dit jaar ga ik naar Berlijn. Een geweldige stad: gigantisch en met veel cultuur en historie. (HJB)