Eten met Maruschka: fris & fruitig kwarkontbijt

Oud-communicatiestudent en healthfreak Maruschka Rabel post gezonde, lekkere recepten die je in een handomdraai kan maken. Deze week maakt Maruschka een lekker ontbijtje.

De zomervakantie is nu toch écht voorbij. Studenten blazen het stof van de boeken, schudden de broodkruimels van vorig jaar nog even uit de schooltas en hebben drie weken nodig om weer in een bepaald ritme te komen (lees: die rotwekker die elke ochtend lawaai maakt). Maar hey, een nieuw studiejaar geeft je nieuwe kansen! Niet alleen op het gebied van studeren, maar ook op het gebied van studeren combineren met voeding. Vertel eens eerlijk, roep jij ook wel eens dat je te weinig tijd hebt om een gezond ontbijt klaar te maken? Ik ga je vandaag een voorbeeld geven van één van mijn lievelingsontbijtjes. Het is een simpel receptje, dus ook jij kunt dit maken voor je naar de trein holt.

Knipsel maruschkaWat heb je nodig
– 200 gram magere Franse kwark
– een handje (verse) ananas
– een handje blauwe bessen
– 30 gram muesli naar wens
– voor de topping: een handje aardbeien, frambozen en blauwe bessen

Bereiding
Mix de kwark met de ananas en de blauwe bessen. Mix het niet te lang, want dan wordt het te dun! Dan heb je zeg maar meer een drink dan een kwark. Schenk de kwarkmix in een kom en top het met de overige ingrediënten. Tada, zo heb je binnen enkele minuten een lekker, voedzaam ontbijtje. Kun je nooit meer zeggen dat je geen tijd hebt om een ‘goed’ ontbijt klaar te maken!

Je kunt Maruschka volgen via Instagram (fitmetmarus). Alle recepten kun je teruglezen op haar website fittastique.nl.