‘Een terrasje pakken in Zwolle is niet duur’

Een terrasje pakken duur? Uit een vergelijking van de grote steden blijkt een rondje geven in Zwolle het goedkoopst. Wat zijn de ervaringen van Windesheimstudenten met de Zwolse terrassen?

07-‘Een terrasje pakken in Zwolle is niet duur’(01)-Win 01-14 september 2017
Nicky Steenwelle (19)
eerstejaars human resource management

Ik vind een terras altijd wel redelijk duur, vooral als je er een tijdje zit. Dan gaat die rekening wel aardig omhoog. Zelf kom ik uit Hengelo, waar ze wijnavonden organiseren: alle wijn voor de helft van de prijs. Dat zouden ze in Zwolle ook wel mogen doen.”

Wiljan Koele (19)07-‘Een terrasje pakken in Zwolle is niet duur’(02)-Win 01-14 september 2017
eerstejaars journalistiek
“Ik woon hier in de buurt en pak toch minimaal twee keer in de week een terrasje in Zwolle. Ik denk dat de prijzen per terras verschillen vanwege de plek waar je zit. Vooral de koffies vind ik dan op sommige plekken in de stad wat aan de prijzige kant.”

07-‘Een terrasje pakken in Zwolle is niet duur’(03)-Win 01-14 september 2017

Zjos Otten (23)

eerstejaars social work
“Voor de student is regelmatig een terrasje pakken natuurlijk een dure aangelegenheid, maar je moet af en toe natuurlijk wel een biertje doen. Een terras in Zwolle is wat dat betreft wel veel beter te bezoeken dan bijvoorbeeld een terras in Amsterdam. Dat is helemaal niet te betalen.”

Niels Dokter (22)07-‘Een terrasje pakken in Zwolle is niet duur’(04)-Win 01-14 september 2017
tweedejaars bedrijfskunde
“Terrasprijzen over het algemeen zijn gewoon erg duur. Rond de twee euro voor een biertje vind ik dan ook prima, maar op veel terrassen is dit steeds duurder geworden. Met die prijsverhogingen mag het dan ook weleens stoppen. Anders ga ik gewoon niet meer naar het terras.

07-‘Een terrasje pakken in Zwolle is niet duur’(05)-Win 01-14 september 2017

Debora van de Vuurst (19)

tweedejaars communicatie
“Over het algemeen is een terras voor studenten natuurlijk wel erg prijzig. Toch ga ik wel heen; op een terras zitten met vrienden is gewoon gezellig. Over een rondje geven doe ik nooit moeilijk, al ligt het er natuurlijk wel aan hoeveel ik te besteden heb. Hoe dan ook krijg ik dan ook wel weer een rondje terug.” (RM)