Student wint Televizierring

Student Hielke Jan Borger heeft als redactielid van ‘Zondag met Lubach’ de Gouden Televizierring gewonnen.

“Superleuk en heel erg gaaf”, vertelt journalistiekstudent Hielke Jan Borger over het moment dat de winnaar bekend werd gemaakt, tijdens het jaarlijkse Televiziergala. “We sprongen op uit onze stoelen en vlogen elkaar in de armen.”

Familie, vrienden en bekenden zagen thuis voor de buis hoe Hielke Jan even later samen met presentator Arjen Lubach en de rest van de crew op het podium stond (zie foto), om de prijs in ontvangst te nemen. “Ik heb nog nooit zoveel appjes gekregen! Mijn telefoon ontplofte met felicitaties.”

De rol van Hielke Jan binnen het team is het doen van research voor de items, samen met de andere redactieleden. “De afgelopen keer ging het bijvoorbeeld over dat het slecht gaat met Venezuela, onder andere door armoede en torenhoge inflatie. Dat zoeken we uit waar dat door komt.”

Hielke Jan begon als stagiair bij Zondag met Lubach. Inmiddels werkt hij fulltime voor het programma. En zijn studie? “Ik heb nu een half tussenjaar, waarin ik naast mijn werk voor Zondag met Lubach wat studieachterstanden wil wegwerken.” Daardoor doet Hielke Jan langer over zijn studie, maar dat vindt hij niet erg. “Ik volg deze opleiding om een goede journalist te worden, dit werk helpt me daarbij.” (WvE)

Er is 1 reactie op “Student wint Televizierring

1. Alied Blom schreef:

Hielke Jan Borger,
    Ik mail nav afgelopen Lubach op zondag over de twee Armeense kinderen die toch niet weg hoefden. Ik zag er de humor niet zo van in – kan aan mij liggen. Waarom hebben jullie niet uitgezocht hoe het zit met het kinderpardon? Dat er na een paar jaar, waarin best wel wat kinderen onder die regeling vielen, een extra voorwaarde toegevoegd is dat de ouders meegewerkt moeten hebben aan terugkeer. Dit betekent dat alleen kinderen die al weer vertrokken zijn voor de regeling in aanmerking komen. Teun vd Keuken Monitor heeft een hoge piet bij de IND zover gekregen dat die toegaf: “ja, de regeling is nu zo streng gemaakt dat alleen kinderen die al weer weg zijn ervoor in aanmerking komen”. Zoek het uit en maak betere=bitterdere grappen!! Elke asieladvocaat kan jullie helpen! Alied Blom Vrouwen tegen Uitzetting Amsterdam 020 6230503