Teamleider opleiding Journalistiek stopt

Henk Jan Karsten, de teamleider van de derde en vierdejaars journalistiekstudenten begint in april 2018 aan een nieuwe functie als hoofdredacteur bij RTV Oost.

Henk Jan Karsten (51) was vanaf 2007 werkzaam bij Windesheim als (afstudeer)docent, teamleider en onderzoeker binnen het lectoraat Entrepreneurial Journalism. Zijn nieuwe werkgever is niet onbekend. Voor zijn functies bij de hogeschool werkte Karsten al bijna twintig jaar voor RTV Oost onder verschillende functies van redacteur tot presentator.

Binnen het lectoraat onderzocht Henk Jan Karsten ruim drie jaar samen met verschillende afstuderende studenten de ontwikkelingen van traditionele media zoals krant, radio en televisie naar nieuwe (online) platformen zoals social media en apps.