Bezinningsmoment blijft voortbestaan

Het dagelijkse bezinningsmoment ‘7 voor 1’ wordt zeker tot Pasen voortgezet onder leiding van vrijwilligers.

7 voor 1 wordt elke werkdag om 12.53 uur gehouden in het Heim, de stilteruimte in de entreehal van Windesheim. Daarbij wordt een korte tekst gelezen, gevolgd door een moment van stilte. De teksten worden verzorgd door medewerkers en studenten op vrijwillige basis. Sinds bekend werd dat organisator Windesheim in Dialoog per 1 januari zou worden opgeheven, was onduidelijk of het bezinningsmoment zou blijven voortbestaan.

Een groep van vijftien vrijwilligers die het ritueel graag willen voortzetten, onder leiding van Jos Diesveld, Martin Jans, Willem van der Vegt en Gerlof Bottema, nemen de organisatie de komende maanden voor hun rekening. Inmiddels zijn er lezingen gepland tot eind februari (door onder anderen Monique Ratheiser, zie foto). De groep zoekt mogelijkheden om 7 voor 1 voor Windesheim te behouden. “We willen met het college van bestuur in gesprek over de faciliteiten”, aldus Jos Diesveld, die het ritueel ervaart als een waardevol bezinningsmoment tussen werken en studeren door. “Even stilstaan, de dingen waarmee je bezig bent loslaten, een kort moment van stilte in de hectiek van alle dag.”

7 voor 1, ooit begonnen als initiatief van studentenpastor Bert Koetsier, is in de loop der jaren uitgegroeid tot een meditatief moment voor alle gezindten, waaraan een vaste kring van medewerkers en studenten een bijdrage levert. Diesveld: “We delen met elkaar een ‘gedachte van de dag’, waar iedereen van harte welkom is. Er is ook een grote groep medewerkers en studenten die op hun eigen tijd de tekst leest op Sharenet of op het beeldscherm naast Het Heim.”
Diesveld nodigt alle medewerkers en studenten uit om wat hen raakt, opvalt of bezighoudt bij 7 voor 1 te komen delen als ‘gedachte van de dag’. “Mocht je interesse zijn gewekt, kom dan gerust eens langs in het Heim of neem contact op met iemand van de tijdelijke organisatie.” (EM)

Er zijn 8 reacties op «Bezinningsmoment blijft voortbestaan»

1. I need to to thank you for this fantastic read!!
    I certainly loved every bit of it. I’ve got you bookmarked to check out new stuff you post…

2. and coconut oil schreef:

Superb, what a blog it is! This webpage presents helpful information to us, keep it up.

3. ps4 games schreef:

Terrific work! This is the type of info that are supposed to be shared across the net.

Disgrace on Google for now not positioning this post
    upper! Come on over and visit my web site . Thank you =)

4. quest bars cheap schreef:

I’m amazed, I have to admit. Rarely do I come across a
    blog that’s equally educative and amusing, and let me tell
    you, you have hit the nail on the head. The problem is an issue that
    not enough men and women are speaking intelligently about.

I am very happy that I came across this in my hunt for something concerning this.

5. quest bars cheap schreef:

Informative article, totally what I was looking for.

6. ps4 games schreef:

Hello there! I know this is kinda off topic nevertheless
    I’d figured I’d ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest authoring a blog article or vice-versa?

My website covers a lot of the same topics as yours and I believe we could greatly benefit from each other.
    If you’re interested feel free to send me an email. I look forward to hearing from you!

Wonderful blog by the way!

7. ps4 games schreef:

Outstanding quest there. What happened after? Thanks!

8. ps4 games schreef:

Hello, I think your blog could be having internet browser compatibility problems.
    Whenever I take a look at your web site in Safari, it looks fine however,
    when opening in I.E., it has some overlapping issues.
    I simply wanted to give you a quick heads up! Apart from that, wonderful
    site!