Klachtenloket voor studenten krijgt vorm

Het Studentenoverlegorgaan Zwolle (SOOZ) is in gesprek met de huurcommissie van de Gemeente Zwolle over een digitaal klachtenloket voor huurders.

“Elke week komen er bij het SOOZ  klachten binnen van studenten die problemen hebben met hun huurbaas”, laat SOOZ-voorzitter Sven Boekelder weten. Het SOOZ krijgt een gemeentelijke subsidie voor het loket. Studenten moeten er terecht kunnen voor een huurprijscheck en  juridisch advies over onder andere de onderhouds- en servicekosten.

Het loket moet (digitaal) goed zichtbaar zijn en de gemeente wil de communicatie naar studenten verbeteren: studenten die niet aan Windesheim studeren moeten het loket ook makkelijk kunnen vinden.

Het voorstel van een klachtenloket komt uit de motie ‘meldpunt huisjesmelkers’ die afgelopen zomer door de gemeenteraad werd aangenomen. (RvA)