Nieuwe pitches, nieuwe kansen

Medewerkers presenteerden op woensdag 31 januari ruim twintig nieuwe ideeën om de Strategische Koers handen en voeten te geven.

De ideeën varieerden van een ‘Care college’ (geïnspireerd op het Teachers College) tot ‘Elke student een coach’ en ‘Wintelligence’ (voor dat laatste: meer informatie bij docent social work Wouter Scholten). Welke ideeën straks door verder uitgewerkt mogen worden, was bij het ter perse gaan van deze krant nog niet bekend.

Een week daarvoor hadden vijf werkgroepen die twee maanden geleden al groen licht hadden gekregen, de gelegenheid om over hun vorderingen te vertellen. Docent José Uitdewilligen vertelde over ‘Betere aansluiting mbo en work based learning’. Ze is met haar groep enthousiast op zoek naar de mogelijkheid om werken, Leven Lang Leren én personalisering van het onderwijs samen te voegen in het laatste studiejaar voor verpleegkunde en social work. Al even enthousiast bleken Wilma Dunnink (‘flexibel bachelor programma HRM’) en Jan Nauta (‘inclusief en flexibel afstuderen bij techniek’). Nauta stipte een bekend probleem aan: na drieënhalf jaar studeren gaat het in de eindfase onverwacht mis. Hoe trek je de student dan toch over de laatste streep? De Koers ligt nog niet vast. (MH)