Student Margriet jongste raadslid Zwolle

Bedrijfskundestudent Margriet Boersma (21) is de komende vier jaar het jongste raadslid van Zwolle.

Margriet is de nummer twee van de lokale CDA-afdeling. “Heel gaaf, maar ook wel heel spannend”, vindt het kersverse gemeenteraadslid. “Ik heb minder levenservaring dan de rest.” Maar haar leeftijd kan natuurlijk ook juist een voordeel zijn. “Voor jongeren in de stad ben je makkelijker aan te spreken.”

Welke onderwerpen wil ze graag in haar portefeuille? “Mijn voorkeur gaat uit naar jeugd en onderwijs. Daar wil ik me hard voor maken. Ik denk bijvoorbeeld dat de waardering voor mbo- en hbo-studenten gelijkwaardiger moet worden.” Margriet ziet bijvoorbeeld liever dat mbo-studenten mee mogen doen aan de hele Bruisweek in plaats van aan één dag. “Zodat zij ook het gevoel krijgen dat ze echt gaan studeren.”

Margriet is niet de enige student van Windesheim die na de verkiezingen van vorige week een zetel
in een gemeenteraad mag innemen. Bedrijfskundestudent Hendrik Wakker komt voor de PVV in
de raad van Urk, Jolanda Oosterhof-Kok voor de Zwolse VVD en Koen Bokhorst voor de VVD in Almere. (WvE)

Er zijn 3 reacties op «Student Margriet jongste raadslid Zwolle»

1. Bert Tillema schreef:

Van harte gefeliciteerd Margriet! Het is je gelukt om het jongste en niet de minste raadslid te worden. Ben trots op je en wens je heel veel succes toe de komende vier jaar.

1. Margriet Boersma schreef:

Dat zijn mooie woorden, bedankt!

2. JB Dijkstra schreef:

Ik heb op je gestemd, ‘maak joe woar’!