Film: ‘Blockers’

Journalistiekstudente en filmfreak Michelle van der Molen steekt haar mening niet onder (bioscoop)stoel of bank. Deze week bekeek ze: ‘Blockers’.

Je eerste keer. Was het romantisch, een vluchertje of een big drama? De meiden uit deze film spreken af om op ‘prom night’ hun maagdelijkheid te verliezen: een Sexpact. Maar hun ouders steken hier een stokje voor…

Wat zeg je: één groot seksfeest?
Het is geen fifty shades of grey, daar hoef je niet bang voor te zijn. De film deed me denken aan American Pie: héél, maar dan ook echt hééééél, veel geweldig slechte humor. Lang geleden dat ik naar een film ben geweest waar ik zoveel en vaak om moest lachen. En ja, er komt een veel te harige balzak in beeld. Moet je tegen kunnen.

Een film zonder verhaallijn?
Min of meer. Leslie Mann, die de overbezorgde moeder speelt in deze film, komt erachter dat ze haar kind moet loslaten. Dat sommige dingen nu eenmaal gewoon gebeuren. Maar voor de rest bestaat de film uit een opeenstapeling van hilarische gebeurtenissen, waardoor je regelmatig om je heen kijkt om te checken of mensen hinder hebben van jouw knorrende lachsalvo.

Klinkt wel kinderachtig: tieners & promnight.
Dacht ik eerst ook: typische american teenmovie. Maar absoluut niet waar. De ouders spelen de grootste rol in deze film, waar acteur John Cena via een buttplug zoveel mogelijk bier naar binnen probeert te – ja wat eigenlijk – drukken? Je moet vooral open minded de film ingaan en niks, maar dan ook echt niks, serieus verwachten.