Hippie Tunes: ‘We spelen in volledige hippie-outfit’ (Windesheim Theater)

Cees Klok (tweede van rechts) is communicatie-adviseur bij Windesheim en verspreidt met zijn band Hippie Tunes love and happiness. Op 5 mei spelen ze om 21.10 uur in het Windesheim Theater op het Bevrijdingsfestival in Zwolle.

Stelletje ouwe hippies!
“De meeste bandleden hebben de hippie-tijd inderdaad nog meegemaakt. Maar we staan niet als een stel ouwe zakken op het podium hoor. We hebben juist veel energie! Wel spelen we volledig in hippie-outfit: spijkerbroek met wijde pijpen, bandana’s op het hoofd, bloemetjesjurken. En dan dansen op het podium.”

Wat is jullie stijl?
“Uptempo, dansbaar, beetje rockend, en zo nu en dan wat soul en funk. Zolang er maar op valt te swingen.”

Tekst: Silke Polhuijs

Lekkere muziek, keihard beuken, grappige sketches, hiphop-dans, festivalcolleges en een silent disco: er komt van alles voorbij in het Windesheim Theater op het Bevrijdingsfestival in Zwolle. Talentvolle studenten en medewerkers van de hogeschool staan te popelen om te shinen op 5 mei.

Programma:
12.00 uur opening door collegevoorzitter Henk Hagoort
12.20 uur Schuttevaerders
12.35 uur Vincent Corjanus
13.00 uur Vrijheidscollege door Lucas de Man
14.15 uur Richard Beneder
14.50 uur Turbid Milk
15.20 uur Mark Benjamin ft. Oost Wanted
16.10 uur Festivalcollege Anne Velema: het verhaal van zijn oma, een verhaal over het verzet
17.00 uur Hiphop-show door Patrick Steffens
18.40 uur ZHTC Band