Toegangspad naar gebouw G weg

Windesheim heeft het trottoir en het toegangspad bij gebouw G verwijderd, om de verkeersveiligheid te verbeteren.

De stoeptegels in de groenstrook zijn afgelopen week verwijderd, naast de strook is een hekje geplaatst (zie foto).

Voetgangers komend vanaf de Pilotenlaan kunnen dus niet meer direct vanaf de hoofdweg naar de gebouwen F, G en H toelopen maar moeten een omweggetje maken: ze moeten voortaan eerst de kruising naar het hoofdgebouw oversteken en daarna weer terug over de afslag om langs F bij G en H te komen.
De kruising is tijdens de ochtendspits een wirwar van auto’s, fietsers en voetgangers. Via de maatregel wordt de verkeersveiligheid verbeterd.
De andere kant van de weg naar de campus wordt trouwens ook aangepakt, door de gemeente. Naar verwachting wordt eind deze week een permanent hek langs het trottoir geplaatst, om voetpad en rijbaan te scheiden. De afgelopen jaren werden hier in september en oktober al tijdelijke verkeersbarrières geplaatst.

Lees ook het eerdere artikel uit de win ‘Hek langs voetpad naar campus

Er zijn 4 reacties op «Toegangspad naar gebouw G weg»

1. Aalt schreef:

Waar is de rode brievenbus gebleven???

2. Wim Snippe schreef:

De gekozen oplossing, het verwijderen van het toegangspad naar gebouw G, heeft een gevolg dat ikzelf niet zo passend vind voor een hogeschool. Daar waar we graag zien dat studenten nieuwe wegen gaan betreden, zich aanleren om out of te box te denken, waar we studenten aanmoedigen om te faciliteren en niet te verbieden, kiezen de gemeente samen met Windesheim ervoor om alle studenten in ganzenpas elkaar langs gebaande paden te laten volgen. Ik kan me indenken welke boodschap onze letterlijk en figuurlijk aankomende studenten hiermee ontvangen.

1. Hans Baltjes schreef:

Congruentie vergt tijd, Wim. It’s a long way to Tipperary (John McCormack, 1914).