Film: A Simple Favor

Journalistiekstudente en filmfreak Michelle van der Molen steekt haar mening niet onder (bioscoop)stoel of bank. Deze week bekeek ze:

A Simple Favor

Een thriller waarin je om de vijf minuten op het verkeerde spoor wordt gezet. De steenrijke moeder Emily (Blake Lively) en mommy-vlogger Stephanie (Anna Kendrick) zijn besties forever. Totdat Emily vermist raakt.

Gossipgirl en miss cup-song in één film?
Twee echte stereotypes inderdaad. Nooit gedacht dat ik Blake Lively in een andere rol zou willen zien dan in die van de übergemene Serena van der Woodsen. Gelukkig hangt ze in A Simple Favor ook duidelijk de bitch uit –inclusief fancy fashion outfits! Verwacht van Anna Kendrick echter geen à capella cup-song, nee, in deze film hebben beide vrouwen een duistere kant.

Anna Kendrick als mean girl?
Anna Kendrick speelt hier de perfecte Amerikaanse moeder, met haar kleurrijke jurkjes en crafting vlogs, maar haar cup-song-imago verdwijnt al snel wanneer je meer te weten komt over haar geschiedenis. Iedereen blijkt een duistere kant te hebben. Kendrick ontpopt zich als een ware spy. That girl knows how to handle a pistol!

Klinkt als een B-klasse thriller.
Binnen het eerste kwartier van de film denk je dat je de puzzel al hebt opgelost. Het is duidelijk waar Emily is gebleven. Maar dan komen er steeds meer raadsels bij: is Emily nu wel of niet dood? Wie is ze werkelijk en waar komt ze vandaan? Al snel snap je er helemaal niks meer van. En dat is precies zoals een goede thriller hoort te zijn!