‘De wildwaterbaan is mijn favoriet’

Marijn Nijkamp is tweedejaars Social Work. Daarnaast werkt ze in Avonturenpark Hellendoorn.

Wat is je favoriete attractie?
De Sungai Kalimantan, dat is die wildwaterbaan met ronde bootjes. Ik vind pretparken zelf ook heel leuk. Met mijn personeelspas mag ik gratis naar binnen en drie keer per jaar mag ik kaarten weggeven. Verder krijg ik op veel attractieparken kortingen en kan ik gratis naar Movie Park en Phantasialand.

Wat voor werk doe je precies?
’s Ochtends begin ik vaak bij de entree, dan zit ik achter de kassa en verwelkom ik bezoekers. ’s Middags zit ik achter de knoppen om attracties aan en uit te zetten. Kassa vind ik eigenlijk leuker om te doen, want daar heb ik meer contact met gasten.

Werk je ook als het slecht weer is?
Werken in een attractiepark is seizoensgebonden. Ik werk in de maanden dat het park geopend is: van april tot en met oktober. Op dagen met mooi weer is het natuurlijk drukker dan op dagen met slecht weer. Laatst regende het zo hard dat we het park eerder hebben dichtgegooid. Sommige attracties zijn dan niet meer veilig. Alle bezoekers kregen toen wel een vrijkaart voor een volgende keer.

Kan je het goed combineren met je studie?
Zeker! In de zomer werkte ik veel, soms zes keer per week. Tijdens schoolperiodes werk ik veel in het weekend en op dinsdagen en donderdagen als er veel schoolreisjes zijn. De planning komt altijd ruim van te voren, dus ik kan mijn rooster makkelijk plannen.

Verdient het goed?
Ik ontvang basisloon, maar het maakt me eigenlijk niet uit hoeveel ik krijg. Zolang ik het maar leuk vind om te doen. Mensen komen daar voor een uitje en een leuke dag. Hoe mooi is het dat ik daar aan mee kan werken?

Dianne Bleeker