Student helpt jongeren bij begrijpen politiek

Eerstejaars Journalistiek Joshi Kuiper zet samen met twee Fontys-studenten een digitaal platform voor jongeren op dat zich richt op de nationale politiek. Het drietal heeft een nieuwssite gemaakt en daarnaast zijn ze actief op social media onder de naam ‘What The Hague’.

Kuiper: “Er zijn wel media die politiek nieuws willen brengen aan jongeren maar het wordt verkeerd opgediend.” Volgens hem is er onder jongeren van 14 tot 18 vooral vraag naar begrijpelijk politiek nieuws. “Jongeren willen weten wat er in de maatschappij speelt.”
Om te groeien staat er voor de komende tijd genoeg op de agenda voor Kuiper. Zo willen ze langs middelbare scholen om uitleg te geven over politiek. Daarnaast gaan de studenten politieke journaals maken om die te kunnen tonen tijdens lessen maatschappijleer. Op die manier hoopt Kuiper jongeren kennis te laten maken met zijn ‘What The Hague’.
De initiatiefnemer heeft in ieder geval een duidelijk plan om het project te laten slagen. “Op dit moment ligt de focus op het ontwikkeling van het merk. Als blijkt dat er voldoende markt voor is en het aanslaat kunnen we gaan denken aan een verdienmodel. Maar eerst moeten we de jongeren aan ons zien te binden”, aldus Kuiper. (WL)