SOOZ onderzoekt huisvesting

Het Studentenoverleg Orgaan Zwolle onderzoekt sinds eind februari de studentenhuisvesting en het orgaan wil kamerbewoners bewust maken van hun rechten als huurder. “Veel studenten blijken nog steeds huurbemiddelingskosten te betalen, terwijl dat al jaren geleden is afgeschaft, zegt SOOZ-voorzitter Willemijn Mulder. Ook is de brandveiligheid soms onvoldoende en kampen studentenwoningen met ruimtegebrek of gevaarlijk achterstallig onderhoud.” Door een enquête te houden inventariseert het SOOZ de algemene woonsituatie van de Zwolse student. In het onderzoek zal gelet worden op huurprijzen, kosten, service van de verhuurder en veiligheid. Bij een respons van duizend wordt het onderzoek afgerond. (RvA)