Bierviltjes, tassen en schilderijen

Tot de zomer te bewonderen op de campus: kunstwerken gemaakt door docenten en medewerkers van Windesheim.

Negentien Windesheimers reageerden op een oproep om werk in te sturen voor een grote expositie op de hogeschool. Een kleine greep uit de kunstwerken die het opleverde: handgemaakte tassen, sieraden, een verzameling bierviltjes met schetsen erop, beelden van albast en een flink aantal schilderijen en foto’s in diverse stijlen.

Het is een prachtige collectie, vindt organisator Jenneke Slot van Windesheim Evenementen, de afdeling die de hogeschool onder de noemer ‘Reuring op de campus’ iets bruisender wil maken. Slot (rechts op de foto): “Toen ik de aanmeldingen binnen zag komen dacht ik af en toe: goh, schildert die ook? Dat wist ik helemaal niet. Leuk om te zien dat er zoveel kunstzinnige collega’s zijn.”

De werken worden opgehangen in gebouw C, in het atrium en het mediacentrum. Donderdag 28 maart is de feestelijke opening. De expositie wordt georganiseerd in samenwerking met het mediacentrum van Windesheim.

Wel vindt Slot het jammer dat er slechts één student werk heeft ingestuurd. “We willen heel graag meer studenten! Kan ik een oproepje plaatsen?” (WvE)