Nienke, Matthijs en Ciska in Brazilië / 4: ‘Als Tarzan het water ingeslingerd’

Studenten Matthijs, Nienke en Ciska volgen tot juni een minor in Brazilië. Voor win’ doen ze beurtelings verslag van hun belevenissen.

Na de chaotische periode rond carnaval is de rust wedergekeerd in Brazilië en is het dus hoog tijd om te starten met ons project. Het plan is om op vrijdag 10 mei een gezellige en sportieve ochtend te organiseren voor kinderen van het speciaal onderwijs in Sorocaba.

Paralympic Games
Op deze dag kunnen de kinderen leuke activiteiten en oefeningen doen met een Olympisch tintje. Wij organiseren namelijk de Paralympic Games voor deze kinderen / tieners, waar ze verschillende spelletjes uit kunnen proberen. Hopelijk bezorgen we hen een onvergetelijke dag. Een dag waarvan de kinderen over zes maanden nog napraten, dat is het doel. Bij dit project willen we ook onze eigen klasgenoten, de studenten lichamelijke opvoeding, inzetten.

Obstaclerun
Maar natuurlijk hebben we ook tijd voor andere dingen. Zo hebben we twee weken geleden deelgenomen aan het ‘Insanos’-weekend. Dit begon zaterdagochtend met vijf kilometer hardlopen, gevolgd door meerdere activiteiten. Op zondag hadden we een obstaclerun over het kampterrein. Baggeren, maar ook ontzettend genoten!

Foz do Iguacu
En ondanks de steeds drukkere planning, zijn we ook nog steeds bezig met het ontdekken van Brazilië. Afgelopen weekend hebben wij één van de meest indrukwekkende plekken van Brazilië bezocht: de watervallen van Foz do Iguacu. Een enorm geweld aan water klettert daar de diepte in, honderden Aziaten en andere toeristen met flinke bazooka’s (lees: camera’s) om de nek om de meest spectaculaire foto’s te maken en enorm veel tourbussen om al die mensen in het enorme park rond te rijden.

Net als Tarzan
Ook wij stonden natuurlijk met de selfiestick en de camera in de hand, als een echte toerist, om de prachtige natuur vast te leggen. Een bezoekje aan de ‘secret waterfalls’ mocht natuurlijk ook niet ontbreken, plekken waar de doorsnee toerist niet snel komt. Daar zijn we als Tarzans met een touw het water ingeslingerd. Kortom: een spectaculair en indrukwekkend weekend!

Visite
Deze maand komen onze ouders op bezoek in Brazilië. En misschien knijpen we er tussenuit voor een lekkere vakantie op Curaçao. Tot de volgende update!