Honours college krijgt eigen verdieping in X

Het Windesheim honours college, nu gevestigd in D, verhuist eind augustus naar de tweede verdieping van X.

De opleiding Global Project and Change Management van het Honours College krijgt straks bijna de gehele etage tot haar beschikking. Er komen vijf onderwijslokalen, drie docentenkamers en een grote ‘common room’, vertelt Raimond Hutten van de afdeling huisvesting. “De afdeling wordt ingericht door architect Blossom Architecture, met bijzondere meubels en afscheidingswanden gemaakt van hout van bomen uit Zwolle en hergebruikte materialen.” (Zie foto.)

De tweede verdieping van gebouw X wordt ingericht met duurzaam meubilair.

In de common room komt een schuifwand en zullen de ‘sustainable development goals’ prominent zichtbaar gemaakt worden rondom een podium dat daar in het midden komt te staan.

Het aantal vierkante meters voor de opleiding met 250 studenten gaat wat omlaag, dat was in D verhoudingsgewijs hoog omdat het gebouw leeg stond. Ook de koffiecorner wordt kleiner dan in de huidige centrale ruimte, zonder magnetron en koelkast. “Dat is het enige wat we straks gaan missen”, lacht Lineke Stobbe, opleidingsmanagervan het WHC. “Want we zien enorm uit naar de verhuizing. Het D-gebouw is gedateerd en X is het mooiste van de campus. En we vinden het leuk om bij de andere BMR-opleidingen te zitten.” Ze verwacht dat de WHC-studenten in het X-gebouw meer contact zullen hebben met andere studenten. Bijvoorbeeld als ze gaan werken in het ernaast gelegen algemene studielandschap met de picknickbanken.

De verbouwing begint half juli zodat het inrichten eind augustus kan beginnen. In de eerste week van september start het onderwijs op de nieuwe locatie. (EM)