Studenten bouwen aan zonneauto

Twee studenten van Windesheim bouwen mee aan de NunaX, de zonneauto waarmee TU Delft mee gaat doen aan de World Solar Challenge.

Dat is een race waarbij teams ruim drieduizend kilometer door Australië moeten afleggen.

“Wij bouwen de koolstofvezelcomponenten waaruit de body van de auto bestaat”, vertelt vierdejaars werktuigbouwkunde Klaas Kramer. “Koolstof is verreweg het lichtste materiaal waarmee je een auto kunt bouwen. Superinteressant om daarmee aan de slag te gaan, want we krijgen de theorie wel tijdens de studie maar we werken er nooit met de handjes mee.”

Klaas en studiegenoot Cas Holtmaat volgen de minor duurzame technologie. Zodoende kregen ze de kans om aan dit project mee te doen. “Het is een prestigieus team dat bestaat uit studenten van de TU Delft. De universiteit heeft deze race al zeven keer gewonnen.”

Klaas en Cas werken vanuit het Polymer Science Park, een innovatiecentrum voor kunststoftechnologie mede opgestart door Windesheim. (WvE)