Campusmoestuin voor alle studenten

De Zwolse campus heeft sinds kort een eigen moestuin voor studenten met groene vingers.

Tussen gebouw A en B ligt ‘ie, de gemeenschappelijke studentenmoestuin. Het idee om een tuin aan te leggen komt van zes studenten global project and change-management. “In de eerste plaats wilden we een moestuin creëren om Windesheim circulairder te maken”, vertelt medeoprichter Lara Kumm (linksboven op de foto).

De tuin is ongeveer twintig vierkante meter groot. “Voor kennis over de grondsoort en het vruchtbaar maken van de bodem krijgen we hulp van medestudenten van de opleiding Biologie. Maar de tuin is toegankelijk voor elke student die het leuk lijkt om iets te verbouwen, je kunt zo je eigen groente en aardappels kweken als je dat wilt!”

Geïnteresseerden kunnen zich inschrijven als vrijwilligers van de Windesheimtuin, die vervolgens gratis gebruik kunnen maken van de grond. Het aanschaffen van stekken, zaadjes en ander materiaal is wel voor eigen rekening maar de opbrengst van je eigen stukje grond mag je zelf houden of ruilen voor een opbrengst van iemand anders. Bij de opening op 26 april werden de eerste planten in de grond gezet en is er een begin gemaakt aan de composthoop.

Tot nu toe hebben vijf vrijwilligers zich aangemeld voor het onderhoud van de tuin. (RvA)

Geïnteresseerd? Mail naar volunteers.windesheimgarden@gmail.com voor meer informatie over de moestuin.