Beautywebshop wint ondernemersprijs

Studente Milva Blankendal is uitgeroepen tot beste studentenondernemer van Almere met haar webshop Diversity Cosmetics.

Milva, student van de associate degree Ondernemen aan Windesheim Flevoland, was een aantal jaar werkzaam in de cosmeticabranche maar vond dat deze sector stappen kan maken in de diversiteit van het productaanbod. Met haar onderneming wil Milva kwalitatief goede en betaalmare make-up, haarproducten, accessoires en parfum aanbieden om cosmeticaliefhebbers met een verschillende etniciteit tegemoet te komen.

De bedoeling is om in een paar eenvoudige en voordelige klikken je ‘total look’ samen te stellen. “De meeste vrouwen hebben geen moeite om voor weinig geld een kwalitatief goede foundation te scoren maar voor de donkere vrouw is dat wat lastiger”, vertelt Milva in haar pitch. “De visie van het bedrijf is om cosmetica af te stemmen op de huidskleur en het  budget van elke vrouw in Nederland.”

Milva begon in het najaar van 2018 met haar webwinkel in beautyproducten. Voor een pitch van het ondernemingsplan ontving ze 1500 euro van Allylife, een overkoepelend jongerenplatform dat gesteund wordt door grote bedrijven zoals de Rabobank, maar ook door kleinere lokale Almeerse ondernemers en de gemeente. (RvA)