‘Diversiteit hoort in de les’

Het artikel ‘We moeten stáán voor diversiteit’ in de vorige win’ maakte veel reacties los, Velen vonden de opmerking dat Windesheim ‘te wit’ is, te ver gaan.

Het idee dat diversiteit goed zou zijn voor Windesheim werd door velen verworpen. Reden om hierover verder te praten aan de Dialoogtafel van 6 december.

Enkele deelnemers zette vraagtekens bij het nut van een dergelijk provocerend artikel; anderen vonden dat provocatie nuttig kon zijn als middel om de dialoog over dit onderwerp te stimuleren. En wat dat betreft, zo luidde een conclusie, hadden de docenten van Windesheim de taak om met de studenten het gesprek hierover aan te gaan. Wellicht dat de minor diversiteit, die in september van start gaat, dat gesprek nieuwe impulsen kan geven. (MH)

Zie ook de opiniebijdrage: http://www.hogeschoolkrantwin.nl/2016/12/08/ook-geen-positieve-discriminatie/

Er zijn 2 reacties op «‘Diversiteit hoort in de les’»

1. Dino schreef:

Waarom wilt Marcel Hulspas niet reageren op de reacties van zijn “nieuws” stukje? Nogal laf.

2. Mylène schreef:

Minor diversiteit; voor de mensen die werkelijk níets kunnen behalve zelfhaat prediken. Na het kiezen van deze gratis studiepunten niet huilen dat je niet wordt aangenomen, hè?

Soms baal ik dat ik vrouw ben. Op deze debiele hersenspinsels van een groep door de huwelijksmarkt uitgekotste diversiteitfetisjisten word ik indirect ook aangekeken. Overal gekleurde mensen bij betrekken die de onrust verstoren helpt echt niet bij het verwerken van je echtscheiding, hoor.

Houd alsjeblieft met deze onzin op.