Lübeckplein nieuwe locatie

Onderwijsruimte in flat bij station Zwolle

• Windesheim krijgt er een onderwijsplek bij: BrainZ.
  • Half maart starten de onderwijsactiviteiten.

Studenten van het honours college, toegepaste gerontologie en de honours programmes zullen als eersten onderwijs krijgen in het kantoor achter het station, naast detacheringsbureau Maandag. Windesheim en de gemeente Zwolle gaan samen een ruimte huren van zevenhonderd vierkante meter.De verhuurder, City Developer-S, is begonnen met de verbouwing. Zij zal straks ook zorgen voor de receptie en het toezicht in het gebouw.

De hogeschool investeert 100.000 euro in de nieuwe locatie. “BrainZ is vooral bedoeld als een werkomgeving voor projecten die ontmoeting en verbinding met de stad hebben”, zegt manager vastgoed & facilities Dirk Pieter Halbesma. “Hier kunnen studenten samenwerken met de gemeente, de provincie en ondernemers in het pand, zoals de sociale wijkteams, De Nieuwe Hanze Unie en het project Spoorzone.”

In de ruimte komen twee glazen ‘kassen’ die gebruikt kunnen worden als stiltewerkplekken, een podium, een multifunctionele collegezaal en een algemene zaal. In de achtergevel worden grote vensters geplaatst, waardoor het pand meer opvalt in de looproute naar het station.

G&W-medewerker Robert Jansen is aangesteld als projectcoördinator voor de nieuwe locaties in Hanzeland. Windesheim wil vóór de zomer namelijk ook een studieruimte inrichten in de nieuwe bibliotheek Stadkamer aan de Zeven Alleetjes.

Het honours college verhuist in maart het semesterprogramma Value Creators naar het Lübeckplein, waarbij derdejaars studenten waarde creëren en netwerken

opbouwen rondom complexe vraagstukken. Toegepaste gerontologie gaat de activiteiten van het LivingLab in BrainZ roosteren. Ook de honours programmes Social Innovation en Intergenerational Collaboration zullen daar plaatsvinden, waarbij getalenteerde ouderejaars aan bedrijfsopdrachten werken. Jansen voert ook gesprekken met andere opleidingen. Windesheim betrok afgelopen september ook de nieuwe dependance UitvindersZ, in gebouw HanZ aan het Hanzeplein. Daar gebruiken drie techniekstudies een verdieping van vierhonderd vierkante meter. Doel van de onderwijslocaties in Hanzeland is het verbinden van de campus met de stad en het bedrijfsleven. (EM)

Lees ook het opiniestuk van Mieke Veerman, die het Lübeckplein een perfecte plek vindt voor het project LivingLab: ‘LivingLab: een krachtige leeromgeving’

Er zijn 1 reacties op «Lübeckplein nieuwe locatie»