Eten met Maruschka

Marushka

Communicatiestudent en healtyfreak Maruschka Rabel  gaat voor ons de komende weken gezonde, lekkere recepten posten die je in een handomdraai kan maken. Naast de recepten op onze site kan je haar volgen via Instagram of de website #fitmetmarus.

Hi there! Mijn naam is Maruschka en de komende weken post ik hier gezonde en lekkere recepten. En dat hoeft helemaal niet moeilijk te zijn! Vorig jaar ben ik begonnen met mijn website #fitmetmarus nadat ik al een aantal jaren niet lekker in mijn vel zat. Ik wilde gezond eten en bracht veel tijd door in de sportschool, maar telkens viel ik terug in dezelfde slechte gewoontes.

Ik gooide het roer volledig om en ging mij verdiepen in voeding en fitness. Nu zit ik lekker in mijn vel!
Door het delen van mijn recepten, ervaringen en concrete tips wil ik mensen, zoals jij en ik, helpen om het allerbeste uit zichzelf te halen. Als ik het kan, kun jij het ook!

Zelfgemaakt bananenbrood

Voor sommige mensen is het best moeilijk om te minderen met het eten van brood. Voor al deze mensen heb ik een lekker alternatief: bananenbrood! Lekker, laag in carbs en je kunt er eindeloos mee variëren. Vandaag deel ik mijn ‘basis’ recept waarmee je zelf lekker kunt experimenteren.

Schermafbeelding 2016-08-22 om 16.58.57

Ingrediënten
– 3 bananen
– 60 gram dadels zonder pit
– 100 gram amandelmeel
– 50 gram havermoutmeel
– 3 eieren
– handje pepitapitten
– handje gojibessen
– handje walnoten

Benodigde materialen
– mixer (ik gebruik uiteraard mijn nutribullet)
– grote kom + garde
– oven
– cakevorm

Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 175 graden. Snijd de bananen in stukken en voeg deze samen met de dadels toe aan de blender en mix tot het een fijn beslag is. Verpulver daarna de havermout fijn (in een schone mixer!). Neem de grote kom en klop hierin de eieren op en voeg daarna het bananen-dadel beslag hier aan toe. Even doorroeren en vervolgens het amandelmeel en het havermoutmeel toevoegen. Voeg tot slot de pitten en bessen toe aan het beslag en giet het in een cakevorm. Plaats het bananenbroodbeslag gedurende 50 minuten in de voorverwarmde oven. Houd het brood af en toe in de gaten en check of de bovenkant niet te donker wordt. Indien dit wel zo is, dek de bovenkant dan af met aluminiumpapier. Je kunt controleren of het brood klaar is door een satéprikker in het brood te prikken. Wanneer deze droog is wanneer je hem weer verwijdert, is het brood klaar. Succes!

Andere recepten kan je vinden op mijn website: fitmetmarus.wordpress.com