Stemming: ‘Liever een oude dan een jonge docent voor de klas’

Bijna alle genomineerden voor de verkiezing Docent van het Jaar zijn boven de veertig. Zijn oudere docenten beter dan jongere?

03-stemming-liever-een-oude-dan-een-jonge-docent-voor-de-klas-01-win-4-26-oktober-2016Jose Josefina (18)
eerstejaars lerarenopleiding geschiedenis
“Ik heb het liefst oudere docenten. Die beheersen de stof beter, want ze werken er al jaren mee. Ze weten meer voorbeelden, ze kunnen beter uitleggen en ze weten beter wat werkt en wat niet. Jonge docenten moeten dat nog leren.”

Yanaika Kootstra (17)   03-stemming-liever-een-oude-dan-een-jonge-docent-voor-de-klas-02win-4-26-oktober-2016

eerstejaars verpleegkunde
“Praktijkervaring is belangrijker dan leeftijd. Docenten met verpleegkundige ervaring kunnen eigen voorbeelden inbrengen. Ook zijn ze flexibeler: als een bepaalde uitleg niet werkt, komen ze makkelijk met iets anders. Wie pas net begint, gaat zelf maar wat verzinnen of dingen opdreunen uit het boek.”

03-stemming-liever-een-oude-dan-een-jonge-docent-voor-de-klas-03win-4-26-oktober-2016Rob Hogenkamp (22)
eerstejaars lerarenopleiding biologie
“Ik vind jonge docenten prettiger, omdat ze zich beter kunnen verplaatsen in studenten. Je maakt er makkelijker een praatje mee en ze weten beter wat er speelt bij de jeugd. De meeste oudere docenten staan verder af van ons en onze leefwereld. Dat betekent trouwens niet dat ze minder goed lesgeven.”

03-stemming-liever-een-oude-dan-een-jonge-docent-voor-de-klas-04win-4-26-oktober-2016Manon Oosterloo (26)
vijfdejaars communicatie
“Leeftijd maakt me weinig uit. Met sommige oudere docenten kan ik het prima vinden, andere zijn heel ouderwets. Sommige jongere docenten zijn een aanwinst, andere zijn te hip of te streng. Het is belangrijk dat een docent kan levelen met studenten, dat ‘ie aanvoelt hoe je ze moet benaderen.”

03-stemming-liever-een-oude-dan-een-jonge-docent-voor-de-klas-05-win-4-26-oktober-2016Rebecca Lovell (19)
tweedejaars lerarenopleiding lichamelijke opvoeding
“Jonge docenten kunnen heel bekwaam zijn, maar ze hebben vaker moeite de orde te handhaven. Tijdens mijn eerste stage vond ik het ook lastig als leerlingen door me heen gingen praten. Door ervaring leer je wanneer je boos moet worden of juist een grapje moet maken.” (JS)

Er zijn 4 reacties op «Stemming: ‘Liever een oude dan een jonge docent voor de klas’»

1. Oh my goodness! Incredible article dude! Thank you so much,
    However I am encountering problems with your RSS.

I don’t know the reason why I am unable to subscribe to it.

Is there anybody getting identical RSS problems?
    Anyone who knows the solution can you kindly respond? Thanx!!

2. ps4 games schreef:

Normally I do not read post on blogs, however I would like to
    say that this write-up very forced me to take a
    look at and do so! Your writing taste has been surprised me.
    Thanks, quite great post.

3. ps4 games schreef:

Hello there! I know this is kind of off topic
    but I was wondering if you knew where I could find a captcha plugin for my comment form?
    I’m using the same blog platform as yours and I’m having problems finding one?

Thanks a lot!

4. ps4 games schreef:

Write more, thats all I have to say. Literally, it
    seems as though you relied on the video to make your point.

You clearly know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your weblog when you could be giving us something enlightening to read?