Verkenningsteams: meer onderzoek vereist

Tijdens de bijeenkomst in het topatelier bleek vooral dat er behoefte was aan meer tijd, en meer verdieping.

Manon Schrijnenmakers en Levien Rademaker, de leden van het team ‘omvormen SKC’, constateerden dat Windesheim  veel beter dan nu moet weten wat voor studenten er binnenkomen, en dan vooral meer op het gebied van loopbaanoriëntatie. Het team dat naar de uitval keek (Elske Simonsma, Arnout de Leeuw, Melanie Veerman en Hasib Moukaddim) constateerde dat de samenhang tussen de diverse maatregelen ontbreekt. Arnout de Leeuw: ‘De student wordt in elke stap als een nieuwe student benaderd.’ Kees Stolwijk, het eenmansteam ‘Big Data’, presenteerde enkele interessante eerste resultaten en gaf aan dat hij zijn verkenning graag wilde voortzetten.

Lees ook de bevindingen van Mark Boiten en Tineke Kingma over: de stand van zaken inzake gepersonaliseerd onderwijs.