Chillen in de soulmate

Tweedejaars social work-student Lars Masteling (21) probeert de ‘Soulmate’ uit, een project van kunstenaar Ruben Bruggeling, dat sinds kort te vinden is in het entreegebouw, op uitnodiging van het Studentenpastoraat van Windesheim.

“Het is een stilteruimte en bezielingskamer om rust te vinden”, vertelt Ruben. Studenten en werknemers kunnen zich terugtrekken in het houten ei om even uit het hectiek van de dag te ontsnappen. In de ruimte liggen kussens, een koptelefoon en een I-pad met rustgevende muziek. “Het is niks voor mij”, zegt Lars. “Ik snap dat het voor sommige mensen rustgevend kan werken maar ik dóé liever iets om mijn hoofd leeg te maken. In deze ruimte ga ik alleen maar meer piekeren.” (RvA)

Foto: Gerben Rink