Studenten gaan mbo’ers coachen

Veertig Windesheimstudenten van verschillende opleidingen gaan vanaf vandaag aan de slag als ‘Skillscoach’, een soort peermentor.

Ze gaan 120 laatstejaars mbo-studenten helpen met hun overstap naar een vervolgopleiding in het hbo. De coaching richt zich op de kennismaking met studeren in het hbo en op studievaardigheden.
De aftrap van de eerste lichting van dit nieuwe project was vanmiddag op de campus, waarbij begeleidend docent Social Work Jantine van Willigen vertelde hoe belangrijk medestudenten voor haar waren tijdens haar eigen studie. Daarna werden de mbo’ers aan hun coaches gekoppeld.
De meeste studentmentoren hebben zelf ook een mbo-achtergrond. Ze begeleiden de mbo-studenten in ieder geval vier weken vóór de zomervakantie. Studenten die naar Windesheim doorstromen krijgen daarna nog het gehele eerste semester coaching. (EM)

Meer over het project lees je hier