Mark Benjamin: ‘Sterallures? Niks voor mij’ (Windesheim Theater)

Mark Benjamin, derdejaars human resource management, maakt Nederlandstalige, dansbare hiphop. Op 5 mei treedt hij om 15.20 uur op in het Windesheim Theater, samen met rapformatie Oost Wanted.

Sta je niet liever in je eentje op het podium?
“Ik hoef niet per se de shine te pakken, want er zijn zoveel mensen die meewerken aan mijn muziek. Er komen trouwens ook danseressen, die te zien waren in mijn videoclip. Het wordt echt een spektakel.”

Bang voor een bierdouche?
“Nou, ik zag eens een filmpje waarbij een artiest het biertje gewoon opving en opdronk. Dat vond ik tof. Sterralures zijn niks voor mij: je moet altijd jezelf blijven. Iedereen poept en plast op dezelfde manier.”

Tekst: Silke Polhuijs

Hippie-muziek, keihard beuken en grappige sketches: er komt van alles voorbij in het Windesheimtheater op het Bevrijdingsfestival in Zwolle. Talentvolle studenten en medewerkers van de hogeschool staan te popelen om op 5 mei te shinen.

Programma:
12.00 uur opening door collegevoorzitter Henk Hagoort
12.20 uur Schuttevaerders
12.35 uur Vincent Corjanus
13.00 uur Vrijheidscollege door Lucas de Man
14.15 uur Richard Beneder
14.50 uur Turbid Milk
15.20 uur Mark Benjamin ft. Oost Wanted
16.10 uur Festivalcollege Anne Velema: het verhaal van zijn oma, een verhaal over het verzet
17.00 uur Hiphop-show door Patrick Steffens
18.40 uur ZHTC Band