‘Ik miste mijn collega’s’

Hoe beleefden docenten de onverwachte sluiting van gebouw X? Ariane Niemeijer schreef een terugblik.

We werden natuurlijk plotseling ergens anders gestationeerd. Ik moest in die periode héél veel lessen geven en werd door het sluiten van het X-gebouw ingeroosterd over de gehele campus. Ik heb daardoor nog nooit zoveel stappen op mijn stappenteller gehad! Dus ja, mijn rooster werd gigantisch veranderd. En doordat ik óveral lesgaf en daardoor nauwelijks in de ‘nieuwe’ kamer kwam, miste ik mijn collega’s wel.

Daarbij hoorde ik in de wandelgangen dat niet alleen ik, maar ook anderen erg uit hun doen waren door het veranderen van plek. Je raakte achter met je werk en dat ging ten koste van studenten die op feedback en beoordelingen zaten te wachten. Én ten koste van je eigen welzijn op het werk.

Inmiddels heb ik niet meer zo’n last van de verhuizing. We kennen de andere medewerkers op onze gang een beetje beter. Studenten zie je nu veel vaker bij ons aan een tafel studeren. Ik kom hen ook tegen in andere delen van de campus, waar ze eerder nooit naar een studeerplek zouden zijn gaan zoeken. Zowel de studenten als mijn collega’s hebben ontdekt wat een prachtige werkplekken er nog meer zijn op onze campus! (Ik zeg niet wáár, want dan is het snel met de rust gedaan ) Daarnaast heb ik nu de in totaal 3 magnetrons ontdekt die er op de campus te vinden zijn: in het G-gebouw, het C-gebouw en het A-gebouw. In T heb ik er geen kunnen ontdekken; in X hadden we er ook geen. Dát zou wel een mooie verbetering zijn, een magnetron in het X-gebouw, als ze toch gaan verbouwen! Haha! Dan kan dat er vast ook wel bij!

Ook fijn is dat FSM, een aan ons verwante opleiding, nu ook bij ons op de kamers is bijgekomen. Zij zaten eerst weggestopt in een kantoortje binnen het mediacentrum, waar ze voor niemand makkelijk te vinden waren. Deze collega’s zijn opgelucht dat ze weer tussen bekende gezichten werken en verbinding hebben met onze opleiding.

De opslag van spullen en boeken is nog steeds wel een dingetje. Ik heb thuis nog immer een wasmand met een soort archief erin staan. Op school staan mijn boeken op een kast die ik deel met een kamergenoot. Naast mijn boeken heb ik nu een afhaalbakje en een inleverbakje voor studenten ingericht, bij gebrek aan postvak. Ook leveren studenten werk in bij de Servicebalie van het X-gebouw, dat bij de centrale balie in het C-gebouw een plekje heeft gevonden. Soms ook drukt een student me het in te leveren werk in de hand of legt het op mijn bureau. Mede omdat we met één collega méér de kamer delen dan er bureaus zijn, is in totaal het risico dat iets kwijtraakt iets groter geworden. Maar tot nu toe is al het werk nog steeds weer op tijd teruggevonden!

Ariane Niemeijer is docent Engels bij de opleiding Bedrijfseconomie.

Er is 1 reactie op “‘Ik miste mijn collega’s’

1. Goed om te lezen, dat de tijdelijke uit-huizing van Gebouw X ook mooie dingen en inzichten heeft opgeleverd. En, dat wil ik nog graag aangeven, we hebben de collega’s van FSM graag binnen de burelen van het Mediacentrum te gast gehad. Goed om vanuit onze kant ook eens wat dichter bij de onderwijspraktijk te komen staan. Altijd van harte welkom!

Gr. Peter van Helsdingen
    Manager Mediacentrum & Evenementen