‘Van Bon Jovi tot Marco Borsato’

Student Pieter Poorthuis (lerarenopleiding biologie) verdient een centje bij als saxofonist in de band Hart Geruis.

Wat is jullie repertoire?
We zijn een achtkoppige coverband en we spelen eigenlijk alles: van Bon Jovi tot Marco Borsato, maar ook medleys en oude én nieuwe hits. Hart Geruis heeft aardig wat naamsbekendheid in de Groninger studentenscène.

Treden jullie vaak op?
Gemiddeld twee keer per maand. Vooral op gala’s en feesten van studentenverenigingen. Als we vaak geboekt worden, treden we soms wel vijf keer per week op. Zelf benaderen we ook verschillende studentenverenigingen met promofilmpjes van de band.

Hart Geruis klinkt als iets medisch.
Klopt, Hart Geruis is de band van de studievereniging Panacea, die hoort bij de studie Geneeskunde in Groningen. Voordat ik aan de Lerarenopleiding Biologie op Windesheim begon, volgde ik die opleiding namelijk. Ik wilde al langer bij een muziekgroep en destijds deed de unieke kans zich voor dat er een plek vrijkwam als saxofonist in deze band.

Verdient het goed?
Na een optreden wordt de winst gesplit onder de bandleden en hou ik er tussen de 50 en 100 euro aan over. Voor iets wat zo leuk is dat ik er ook best voor zou willen betalen, vind ik dat geweldig! Het is en blijft een hobby dus geld is een mooie bijkomstigheid.

Dianne Bleeker