Buitenkant: ‘Voor een mooie combi heb ik wel wat over’

Win’ speurt naar studenten die er opvallend uitzien. Deze week: Bart Sollman(19), tweedejaars journalistiek.

Je ziet er chique uit!
“Ik hou van netjes. Ik vind mijn kleding een beetje kakkerig, ik draag meestal pantalons en overhemden, maar altijd met een stoere twist. Met een stoere twist bedoel ik trouwens geen sneakers! Het enige paar sneakers dat ik heb draag ik als ik sport.”

Opvallende schoenen!
“Ja! Ik heb ze in allerlei kleuren, met verschillende patroontjes. Ik probeer elke dag van de week andere schoenen aan te doen. Ik heb er 35 paar in mijn kast, dus dat is nooit een probleem. Ik rol vaak de pijpen van mijn broek om, dan zie je mijn vrolijke sokken bij een verder nette outfit.”

Ben je veel met je kleding bezig?
“Dat valt wel mee. Al mijn kleding combineert met elkaar, dus ik hoef ’s ochtends nooit lang na te denken over wat ik draag. Voor een mooie combinatie heb ik wel wat over. Zo ging ik op zoek naar een stukje stof wat bij deze das past. Toen ik de goede stofkleur had gevonden, heb ik zelf dit pochet gemaakt!”

Wat vindt je omgeving ervan?
“Hun reacties op mijn kleren zijn heel wisselend. Sommigen vinden het te netjes, anderen vinden het juist heel leuk. Zelf heb ik van jongs af aan altijd al deze stijl gewild. Vanaf de middelbare school dacht ik: ‘Als ik ouder en vrijer ben, ga ik in pantalon en overhemd’. En nu vind ik dat sjieke nog steeds mooi!”

Lyanne Ederveen
Foto: Jasper van Overbeek