Student schrijft Engelstalig fantasyboek

Fantasyfans kunnen hun hart ophalen bij ‘The Blood Lion – Lucy’s fate’, het eerste boek van eerstejaars journalistiekstudente Maureen van der Kris. Het verhaal is een combi van The Game of Thrones, The Chronicles of Narnia en Harry Potter.

In de tweede klas van de middelbare school begon Maureen (18) met schrijven tijdens huiswerkuurtjes, maar dat werden er uiteindelijk steeds meer. De lezersdoelgroep van haar boek is young-adults.

Wat maakt het verhaal zo bijzonder? “De hoofdpersoon in het verhaal is Lucy. Lezers kunnen zich met Lucy identificeren wat betreft levensvragen, liefde en seksualiteit. Ik ben zelf niet-hetero en ik heb me voor het verhaal willen representeren met de hoofdpersoon, zij is ook niet uitgesproken hetero.”

Maureen had geen moeite om het verhaal volledig in het Engels te schrijven. “Ik kan me beter uiten in het Engels dan in het Nederlands”, zegt ze lachend. Ze zou het dan ook erg leuk vinden als haar boek internationale bekendheid krijgt. “Ik heb een vriend in Amerika en wat familie in Frankrijk. Via mond-tot-mond reclame brengen zij mijn boek daar onder de aandacht.” Ook heeft Maureen een Instagrampagina opgericht voor The Blood Lion waar lezers en andere geïnteresseerden op de hoogte kunnen blijven.

Komt ze als auteur nog wel aan studeren toe? “De ene periode schrijf ik meer dan de andere. De komende tijd wil ik mij op mijn studie richten maar ik ben zeker van plan om het boek nog eens officieel te presenteren.” The Blood Lion is te bestellen via de online uitgever boekscout.com, te vinden onder Maureens pseudoniem Maureen Vrinds. (RvA)