Studenten demonstreren voor het klimaat

Studenten van het Windesheim Honours College hielden vandaag een ‘climate strike’ op de campus. Ze willen dat de politiek zich meer inzet voor het klimaat.

“Hartstikke leuk, 20 graden in februari, maar het is ook beangstigend”, zegt WHC-student Louisa Hotzelmann. “De politiek ziet het klimaatprobleem niet als een bedreiging”, voegt studiegenoot Yann Wunsch toe. “We willen dat ze het serieus gaan nemen.”

Louisa en Yann hopen dat meer studenten zich bij hen aansluiten. Hun plan is om voortaan iedere vrijdag een ‘climate strike’ te houden op de campus.

Daarnaast gaat een flinke delegatie van Honours College-studenten op 10 maart naar een landelijke klimaatmars in Amsterdam. Vijf dagen later zijn ze te vinden bij een demonstratie in Den Haag.