‘Met witte laarsjes voel ik me fantastisch’

Win’ speurt naar studenten die er opvallend uitzien. Deze week: Roy Prent (23), vierdejaars journalistiek.

Hoe omschrijven anderen jou?
“Op school was ik een meeloper, met dezelfde kleren van G-Star en Jack&Jones als alle anderen. Tijdens mijn mbo-studie mode en detailhandel raakte ik meer in touch met wat ik zelf wil, omdat ze daar minder vooroordelen hadden. Ik loop stage bij modetijdschrift Glamour. Tegenwoordig hoor ik vaak dat ik trendy ben en durf te experimenteren.”

Heb je een mode-idool?
“Nee, niet echt. En ik heb ook geen geld voor designerkleding. Eigenlijk best down-to-earth hè. Contrast vind ik belangrijk, zo combineer ik graag mijn zwartleren bikerjas met een bloemetjesblouse. Ik ben ook gek van ruitjes, streepjes, pailleten en dierenprintjes. Ik weet niet of dat per se iets over mij zegt, ik draag gewoon wat ik tof vindt.”

Witte laarzen?
“Ik durf je echt niet te zeggen hoeveel schoenen ik heb. Veel witte sneakers en laarsjes, die passen echt overal bij. Bij sneakers vind ik wel het belangrijkste dat ze lekker zitten. En ze mogen ook wat gebruikt zijn, dat geeft een schoen karakter. Witte laarsjes moeten wel echt spotless blijven, dan voel ik me echt fantastisch.”

Waar gruw je van?
“Ik haat crocs en witte leggings, maar dat is natuurlijk het meest afgezaagde antwoord ever. Dus houd ik het op mensen die te strakke kleding kopen.
Wees geen rollade, een maatje groter staat je altijd beter dan een maatje te klein. Skinnyjeans kennen we nu wel.”

Maarten Kors
Foto: Jasper van Overbeek