‘Een onvergetelijke ervaring’

De ‘Studentenrechtbank’ is uitgeroepen tot de meest inspirerende toetsvorm van Windesheim.

De Exploratiegroep leerwegonafhankelijk toetsen vroeg docenten hun meest inspirerende toetsvorm in te zenden. Deze prijsvraag werd gewonnen door Anne Velema, docent Arbeidsrecht bij Human Resource Management.

Bij Velema’s jaarlijks terugkerende toets Studentenrechtbank moeten studenten een juridische presentatie houden in de Zwolse arrondissementsrechtbank, voor een jury van docenten en juristen. De studenten bestuderen van tevoren een ontslagzaak en schrijven een pleidooi. Ook worden ze getraind in hun presentatie. De rechtbankbeoordeling is de afsluiting van het juridisch onderwijs voor vierdejaars HRM. “Voor studenten is dit een spannende, unieke en onvergetelijke ervaring”, aldus Velema. (EM)

Er zijn 1 reacties op «‘Een onvergetelijke ervaring’»