Plaatnaden X blootgelegd

De voorbereidingen voor het herstel van gebouw X zijn begonnen. Op alle verdiepingen zijn de plafonds opengelegd en de plaatnaden geïnspecteerd.

Langs de plaatnaden is gekeken waar sprake was van delaminatie (niet goed hechtende betonlagen). “Dat verschilde per vloer, in een enkel geval betrof het de helft van de gehele naad”, aldus Anton de Ruiter van de afdeling huisvesting. Hij heeft de afgelopen weken geïnventariseerd hoe de herstelwerkzaamheden georganiseerd kunnen gaan worden, Welke techniek zal worden gebruikt om de naden te verstevigen is nog niet duidelijk. De Ruiter heeft hierover nauw overleg met de Erasmus Universiteit en Saxion Hogeschool, die ook gebouwen moeten herstellen. “De operatie klinkt eenvoudiger dan het is. Het krachtenveld binnenin de vloer moet in balans blijven, een versteviging zorgt hiervoor.” De werkzaamheden worden van april tot en met juni uitgevoerd. (EM)

Er zijn 1 reacties op «Plaatnaden X blootgelegd»