Spreekkamers voor studenten

Studenten kunnen voortaan spreekkamers op de campus reserveren.

Het gaat om een pilot die loopt tot en met 22 juni. Daarbij mogen ook studenten spreekkamers inplannen via het Serviceplein op Sharenet, net als medewerkers en docenten.

Tot nu toe konden studenten alleen reserveren via de balie van het Servicepunt van hun opleidingsdomein. Die mogelijkheid blijft, maar voortaan zijn alle zeventig spreekkamers ook digitaal inplanbaar, via Topdesk. Ook wekelijks reserveren is toegestaan.

De pilot loopt tijdens onderwijsperiode vier, in de zomer wordt besloten of deze mogelijkheid komend studiejaar blijft bestaan. “De Servicepunten waren al bezig om alle ruimtes beter inzichtelijk te maken en onderling te delen. Die ontwikkeling is versneld door de sluiting van gebouw X, waardoor we ruimtes effectiever moesten gaan gebruiken”, vertelt Douwe Rijpstra, manager van het Frontoffice. Zo bleek dat een domein nog enkele spreekkamers had die alleen op papier te boeken waren, die zijn nu voor iedereen zichtbaar gemaakt.

“Via Topdesk kunnen we evalueren hoe de reserveringen lopen”, zegt Lucienne  van der Velde, teamleider van het Servicepoint van domein Bewegen en Educatie. “Misschien worden bepaalde ruimtes helemaal dicht geboekt en levert dit problemen op, misschien gaan studenten bij andere domeinen boeken. we houden in de gaten houden of de kamers ook echt gebruikt worden.” (EM)

Er zijn 1 reacties op «Spreekkamers voor studenten»